Vår!

Eller årets första vårmånad är i alla fall här (!), men för att kalla det vår på riktigt krävs det att medeltemperaturen inte understiger 0 grader under 7 dygn. Känns i alla fall att våren är på ingång. När jag vaknar på mornarna kvittrar fåglarna och ljuset är redan där- så härligt. Snön är snart borta och i mellanåt kan gatorna vara torra.

Denna lediga dag har jag pluggat (går så sämst!!), gått och hämtat ut ett paket och lagat en köttgryta. Hör och häpna! Att laga mat till sig själv är otroligt tråkigt, men idag har jag gjort ett långkok till mig själv. Känns bra och så liksom. Hehehe. Jag gillar att laga mat och så, inte det, men till sig själv är en helt annan sak. Eftersom att resten av familjen roar sig med klassiska sportlovsaktiviteter (läs skidåkning) är jag själv hemma i huset. Kusligt kan tycka. Rätt skönt skulle jag säga. Nu ska jag snart iväg på nästa grej. In till stan och hjälpa kusinen att flytta! - H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0