Årets längsta dag

Trött idag. Tryckande luft och ont i huvet. Här klagar vi!

Fick träffa lilla Alvin en stunf idag. Han var i parken mittemot mig och lekte med Maria. Han kan nästan mitt namn Enene säger han, men det heter jag så gärna ;) Just nu sitter jag i kusin Fredrikas lägenhet inne i stan. Har just färgat ögonbrynen och målat naglarna. Ätit ärtor med smöt och örtsalt till middag. Den dagen jag bor själv kommer det inte bli många riktiga måltider skulle jag tro. Mysigt är det här i alla fall. Det är jag och Kapten Krook.
Igår var jag ute med jobbet. Vi åt på nyfiken gul. Himla mysigt, vädret var underbart och vi satt ute under varsin filt hela kvällen. Skrattar massor med mina jobbarkompisar. Det är väl ändå fantastiskt?! Nu har flera av mina kollegor gått på semester men jag jobbar två vekcor till innan det är dags för mig. Men det känns helt okej. Har varit ute och rest två gånger sedan maj så det går llikso ingen nöd på mig. Och att vara ute varma dagar och ha vattenkrig och sånna saker är inte speciellt jobbigt heller. Bara fantastiskt roligt!
När jag cyklade hem inatt vid 01 insåg jag att det var årets kortaste natt. Ljuset på himlen var så vackert. Med viden i håret smålog jag på min cykel och kände att sommaren är fantastisk! - H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0