Naturrutan

Å, vad jag gillar helger. Speciellt hösthelger då vädret är fint. Igår beställde jag en ny kameraladdare. När den kommer ska kameran laddas sedan ska jag ta med mig Lise ut i naturen.... !
Naturen, det ordet säger jag aldrig. Men det låter lite härligt. Jag tänker Ljusgrön mossa.. sagoskog.

I natt var jag en snäll flicka och hämtade mamma, pappa, Janne och Maria på en 40 årsfest i U-Väsby. Körde i bäcksvart och mötte inte en enda liten, eller stor bi på vägenl. Det var bara jag. Jag och vår bil. Kusligt nätan.

Visning på grannhuset idag och jag spanadade in vad som kanske kunde bli våra nya grannar. En blandning av oddmollysar och kontorisar. Får en klump i magen när jag tänker på den dagen vårt hus inte är vårtat längre. Det är ju vårat! Vårat och ingen annans.

Idag packade jag, Lise och pappa in oss i bilen med en korg, lite dricka och Lises ipad med en svampapp och tog oss till Ängsjö. Ville hitta svamp, men vi är alla tre usla så vi kan inte bestämma oss för om svampen är dädlig eller ätlig.  (trots appen). Imorgon kommer farmor. Hon kan mer än oss så hon får asvgöra saken. Kanske kan bli en svampmiddag trots allt?.

Jag var ganska glad idag då jag och lillasyster blev avsläppta i Jakobsberg C av pappsi, där jag spanat in ett par mysjeans. Jag köpte dom, glad tjej för det men nu tror jag att jag vill byta storlek. Jobbigt känner jag för jag måste då någon annanstans än dit, då det inte fanns i jakan. Slutar fem imorgon och då är jag inte pigg på stan eller något. Men, det finns bra mycket värre saker. Det kommer nog lösa sig på ett eller annat sätt. Nu är det sovtime för fröken Helene. Nattninatt! - H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0