Dagarna går...


Dagarna rullar på och imorgon är det redan onsdag. Kvällen hos mormor i lördags var fin. Vi åt god mat, spelade spel och kikade på tv. Sedan bäddade mormor till mig och när jag vaknade fick jag en god frukost. Moster min fixade till den hemska utväxten. Håret hade växt och växt. Nu är det fint och lent och gosigt att känna på. Fick träffa äldsta kära kusin som underhöll mig lite i frisötstolen. Berättade om min resa, vi har ju inte setts sedan jag kom hem! Moster fixade sitt eget hår och jag fick leka lite frisör och tvätta hennes hår efteråt. En gång i tiden var frisör mitt drömyrke. Frisör Helene liksom.

Det var en himla mysig söndag. Åkte ut och fikade med moster och mormor på Elvik och fick lite inspiration från långnäs gård. Drömhuset. Vackra vackra hus.

Igår blev jobbdagen en lång sådan. 8.30-20.00. APT med föreläsning. Ingela Olsson hette hon och pratde om olika uppfostran i olika kulturer. Intressant och bra. Trött när jag kom hem men tackar gud att bilen stod på skolans parkering och väntade på mig när jag slutade. Hemma på 20 min. Lite fix ocvh trix sedan sängen.

Idag har jag fått träffa min kära Emilie. Fixade lite mysfika efter hennes massage av mamma. Vardagslyx att sluta 15.00 och känna att man har tid och ork för annat när jag kommer hem. Idag bjöd lina på grekisk köttfärssås och pasta!

Morgonlyx är att Lise och jag nu för det mesta kommer ta samma tåg på morgonen. Roligare väg till jobbet med lite sällis. Sedan behöver jag inte vara avundsjuk på henne längre när hon ligger och sover och jag klockan ringer vid 6.10.  hehe. puss och godnattis! - H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0