Mors lilla Olle

På gymnastiet hade jag under en lång tid ständigt huvudvärk. Det var hemskt! Nu har jag inte haft det alls på samma sätt. Visst, ibland ´, då och då, men inte varje dag. Men nu när jag var ute och reste kände jag att den kom smygande under flera dagar. Och under veckan som gått har jag ofta känt det på kvällarna.. Hoppas att det snart försvinner!

Idag har vi "utflyktat" till landet. Skulle hämta hem Felicia, men såklart ville hon inte dyka upp när vi var där så inte fick vi med oss någon katt hem. Felicia och bil går inte ihop. Ni vet, det kan komma upp spya och andra härligheter från hennes lilla mage, och hon är väl inte helt korkad så hon håller sig nog undan när det kommer till att åka bil. Men fick ju i alla fall träffa farmor och farfar + att vi fick en god lunch och den bästa pajerna av de alla som farmor bakat - nämnligen blåbärspaj. Nej, det finns faktiskt ingen paj som blår den! Mumma.

Och jag har plockat blåbär med mamsen. I en korg med Järvsömotiv. Oj, vad jg kände mig som mors lilla olle. Mors lilla helene skulle man kunna säga. Hihihi... gå med en korg i handen är rätt härligt. Tänker lite på barnen i bullerbyn när de ska handla falukorv av den bästa. Jag och Lisa har ju faktiskt planerat att flytta dit. Oj, vad vi ska handla falukorv av den bästa då ;)

Nej, gud så jag pladdrar på om en massa barnvisor och filmer. Dags att växa upp, Helene ? Fast det är väl sån jag är- lite barnslig sådär ;) - H





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0