Lombard, Polis och Shopping

Då har vi även sett San Francisco! Härlig stad, men tyvärr låg det som ett dimmolnstäcke över bron. Typsikt ! Fast vi har ju faktiskt sett den ändå, bara det att vi inte fick de fina bilderna vi ville ha. Dagen i San Francisco var väldigt blåsig och kall, men vi stod ändå i en lång lång kö för att åka cable car. Är man turist så är man....

Måste också lite stollt däga att jag klarade av att köra ner för lombad street utan att krocka. Rätt bra jobbat. Ärligt talat så trodde jag att det skulle vara mindre än vad det var. hihi.

HAHA, en annan rolig sak, eller rolig nu i efter hand i alla fall, är att jag blev stoppas av en polis mitt i San Francisco. Jag stod i en korsning, svängde vänster och sen hör jag sirenerna. Kände på mig att de var efter mig. Jag ser polisen efter mig och stannar till. Polisgubben ville leka lite macho. Han frågade mig om jag visste vad jag gjort för fel. Min hjärna gick på högvarv men kom inte fram till någonting. Neej, ja jag och tttade på honom. Jag hade svängt vänster där man inte fick svänga vänster. Jag bad om ursäkt och sa att jag inte sett någon skylt. (Och det hade inte Sanne heller!) Polisgubben ville se mitt körkort och jag visade det. Han frågade varför jag inte hade något Californiskt körkort. sen babblade vi på lite...  Jag skylde på att jag blev helt stressad. Bad om ursäkt flera flera gånger och sen fick jag åka. Glada var vi för det! Första gången jag blev stoppad av en polis blev i Usa, hehe....

Måste bara meddela att jag hunnit shoppa lite också. På outlets och igår var jag iväg till en galleria här i Sacramento där vi är nu. Men nu först ska jag sova. Imorgon åker vi in till staden sedan ska vi hämta Gunnar och Joyce på flygplatsen. - H








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0