Miss ice-cream

Jag är ju faktiskt en bakerska. Eller det är ett intresse jag har. Jag är ingen fröken proffs, men tycker det är kul med bak och sådana saker. Har knappt bakat på hela sommaren förutom en äppelpaj. Igår slängde jag ihop en efterrätt. Yoghurt, lemon curd, blåbär & hallon. Rekordsnabbt och supergott. Prova! Imorse när jag vaknade blandade jag ihop en glass. Jag och Lise skulle få gäster och jag ville bjuda på en god dessert. Och jag måste faktiskt säga det att glassen blev huur god som helst. Yoghurt-och hallonglass. Desserter är ju riktigt roligt att göra. Det går att dekorera fint och sedan är det mumsigt. Hihihi...

Jag njuter av att vara ledig. Veckan har bjudit på sol och det tackar jag inte nej till. Slapparvecka kan jag nog kalla veckan för hittills, men oj så härligt. Sova ut är bland det bästa ! Igår grillade vi tillsammans här hemma med farmor och farfar. Idag hade vi finbesök av Filippa och Indra. När de kom ställde de sig och sjöng för oss. Vilka härliga typer va?! Klädprovning, EE-snack, och bad bjöd resten av kvällen på. Å, vad jag tycker om sommar! - H


Yoghurten med Lemoncurd och bär



Dagens. Ceasarsallad samt dessert


Och här har vi dagens poolgäng ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0