Pappsi 45

Hej hej. Hallå Hallå. Hoppas att du mår bra. Tänkte skriva ner hur min helg har sett ut.

I fredags efter att jag slutat vid fyra så åkte jag hem och gjorde mat till mig och mamma. Köttfärsbiffar med bulgur, svampsås och smörstekta kantareller. Gottigott! Jag och Evelina hade sedan bokat bio i Kista. I rymden finns inga känslor. Första halvan var lite seg, men andra desto bättre. Smågulllig film. Hihihi....

Lördag. Sovmorgon. Handlade med pappa och fixade lite till hans födelsedag. Bakade pajer och så. Taco och västerbotten. Filippa bjöd på middag, det var otroligt gott alltså! Vi, jag, Filippa och Isabelle drog oss sedan till MP. inte så mycket folk och så, men helt okej. Okej, nej, jag gjorde illa mig något hemskt. Jag satte mig med världens fart på ett soffarmstöd. Trodde att jag skulle dö när jag knappt kunde andas av smärtan! 10 minuter gör Lise samma sak. Känner hur jag lider med henne. MEN vad är grejen när jag gör samma sak igen efter en kvart?! Jäkla klumpig tjej alltså! Dagen efter när vi vaknar har vi ett varsitt stort blåmärke, på exakt samma ställe! Hur komiskt?! SÅ, nu är jag och Lise systrarna blåmärke. Kul.
QP på donken efter hemgång från MP. Ibland är det lite najs att bo så nära en dygnetrunt öppen donken! HAHA, garvar lite ibland när jag tänker på hur kul Love tyckte det var med Fanta vilda bär på vägen hem från donken. Går ju att tolka på fel sätt liksom. HAHA, kul grej.

Söndag. Blev väckt vid halv tio "kom Helene, vi ska sjunga för pappa". Tre minuter senare går jag upp, men då hinner pappa upp före mig. Blev ingen "väcknings.sång" på sängen inte. Åt i alla fall en mysig frukost ihop. Mamma gjorde lite pajer, sen så tog vi alla fyra en promenad ner till vallokalen i Illjansboda. Debutröstning för både mig och Lise.
Senare kom mormor och moster- fick håret slingat av moster. Åå, det är så skönt när det är nyfärgat! Bra att det torkar ut håret lite också- mitt hår blir ju så jädrans fett i vanliga fall. Pajer, tårta och presenter med familjen och lite nära släkt. Nu är pappa närmare 50 än 40. Han tycker det känns bra. Det skulle nog inte jag tycka. Eller så säger han bara så. HAH,

Så, hoppas du pappa hade en bra födelsedag. Puss - H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0