En bra helg!

Har varit en mycket bra helg! Två stora härliga höjdpunkter! Lisa kom i fredags- så kul att träffa henne! Den tjejen ger mig verkligen energi, blir så glad! Vi hade lite minipicknick i kungsträdgården nör hon kom, sen tog vi en promenad längs strandvägen och ut på Djurgården. Rikigt mysigt, men väldigt varmt :P Åkte hem bakade och åt salllad från Francos - sen gick vi och la oss. Stackars Lisa- jag pratar sönder henne om nätternba tror jag....

Gick upp hyffsat tidigt i Lördags- det var ju bakstugedags på G. Tröttnade nästan på att baka, det blev så mycket... Hihihi, men våra gäster tyckte i alla fall om tårtorna, och det var ju tur! Vår födelsedagsfest sen var mycket bra! Dock strulade musiken- vilket var mindre kul. Men med toppenhjälp så löste vi det på annat sätt. Hurra för det! Tur med vädret hade vi, himla vilken tur. Bästa dagen på året var igår. Det var vi glada för! Hoppas att alla hade det trevligt- alltid jobbigt när man själv håller i det. Man yrar mest runt och vill att alla ska ha det bra osv. Nattkorvgrillningen var ju supergod måste jag säga - precis vad man önskade ;) Och bugga - shit, det är ju askul. HAHAH!

Var hemma vid tre, och då hade vi även städat lite. Somna nästan på stört- jag var sjuk trött. Vaknade dock några gånger under natten pga av att jag hade hemskt ont i mitt knä. Lyckades ju ramla i trappen utomhus. Slog i knäna och blodet rann. Uschabuscha! Förstår inte rikigt hur jag lyckades - jag hade inte druckit speciellt mycket- men ändå kan jag inte hålla mig på benen. Skärping Helene! Som tur var fanns doktorn Oscar och Daniela på plats och var mina räddare i nöden- på med handukar och tejp. Super ;) !

Gick upp vid nio idag för att städa. Gick fort då vi var 5 stycken. Är ändå glad att många höll sig ute- blev inte så mycket att städa inne då. Mest brukar som låg slängda på tomten osv....
Följde men min vän Lisa in till Cetralen vid tolv också, hon skulle hem till kära Orsa igen.

Har varit änn duktigare än så idag - jag har cyklat till Ängsjö med pappa, Tobias och Arilda. Vi skulle gå äventyrsstigen med Arilda och sen så hade vi lite mys uppe på ett berg vid vattnet.

Just nu ligger jag i gästis i min ensamhet- det är otroligt skönt. Sover väldigt bra här inne har jag märket, så borde kankse flytta ut hit?! ;) Tåls och tänka på....

// Helene

Lisa- jag hoppas verkligen att du är nöjd med helgen och tyckte det var värt att åka ända från Orsa. Jag är så glad för det min vän. Och jag älskade födelsedagspresenten som jag fick av dig. Gulle ♥

Och ett STORT tack alla ni andra för presenterna som jag fick- ni är gulliga ni! :D

Bjuder på några bilder från gårdagen :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0