Detox

Jag, mamma och Lise började med en Detox-kur igår. En detox-kur innebär typ att man renar tarmarna från slagg och sånt. Man ska äta så mycket ekologiska varor som möjligt sen så ska man inte heller ta ut sig för mycket. Av en sån här kur kan man exempelvis få mer energi, lugnare mage, bättre sömn, vackrare hy och glansigare hår. Egentligen var jag väl inte jättesugen på denna kur- just för att man knappt får äta någonting, men Lise och mamma skulle köra den, så jag hoppade på jag med. Vi kommer hålla på i alla fall en vecka, sen får vi se. Egentligen ska man köra den i två veckor.

Här är lite exempel på vad man får- och inte får äta under en Detox-kur

OBEGRÄNSAT
Ananas  Blåbär
Apelsin  Havtorn
Hallon    Tomat
Melon    Mango
Äpple    Sallad
Oliver    Spenat
Sparris  Vattenkrasse
Ärtor     Vitkål
Banan   Avokado
Papaya Plommon

BEGRÄNSAT
Quinoa   Mandelmjölk
Bönor     Halloumiost
Svamp   Sojamjölk
Tofu       Fetaost
Chili       Pesto
Honoung Tomatpuré
Nötter     Frön

UNDVIKAS
Kaffe   Smör
Salt     Svart te
Ägg     Socker
Fisk     Komjölksprodukter
Dinkel  Kyckling
Vete    Alkohol
Råg     Kött

Ja, som ni kanske ser så ska man typ bara äta frukt och grönsaker. Igår åt vi fruktsallad med soyjayoghurt till frukost. Morötter och Palsternacka i ugn med fetaost och sallad till lunch. Till middag blev det zuccinirullar med halloumiost och krossade tomater med sallad. Frukosten idag blev samma som igår. Sen ska man dricka en drink bestående av Psylliumfröskal och två andra olika kosttillskott. Det är rikigt äckligt!! Kämpande för att få i mig lite grann igår. Ja, nu får vi se hur denna vecka går....



Nu ska jag upp till affären och köpa Spenat!


Kommentarer
Postat av: sandra

okej måste vara svååårt!

Blir man inte hungrig mkt osv?

2010-03-10 @ 12:04:31
URL: http://ssandras.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0