Tyskland tyskland

Hade några bra dagar i Tyskland! Blev inte speciellt mycket firande av midsommar, mer än att vi visade alla tyska släktingar om hur vi firar midsommar med små grodorna osv. Ställde oss på scen och sjön & hade oss! Träffade en massa släkt som jag aldrig träffade och som jag knappt ade en aning om att de existerade. Kusiner till mamma, kusiner till mormor, mormors alla 5 syskon, mammas sysslingar och fyrmänningar till mig, Lise och mina kusiner, ingifta gubbar här och ingifta tanter där, osv osv. Var en himla massa tyskar och några Walesare (sägar man så?), så nu är jag lite knäpp i huvudet efetr att ha både pratat lite tyska, engelska, och svenska de senaste dagarna. Många av tyskarna vill inte riktigt förstå att ens tyskanivå är väldigt låg - de babblar på rejält ändå. Engelska är inte rikigt deras grej alltid. En av tyskarna påstod att "my battery is little". Gillar dom lite ändå - dom är ju som dom är. Röda och granna ;)

Kom en igårkväll, dagen då även finfina kusinen Martina fyllde 19 år. Firade henne lite smått där nere- men blir kankse mer här hemma sen. Även Lovis fyllde år när vi var borta- men i fredags. Stort grattis honom! Av oss i familjen fick han ett par riktigt snygga BB-skor :) Tror han gillade dom. Jag köpte även honom en typisk tysk öl. Bästa presenten ju- H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0