Ett år sedan!!


Får nästan tårar av denna bild, jag och mina fina syster på studenten för ett år sedan! En himla bra dag! Bästabästa! Tänk att det redan är ett år sedan. Allt var på topp, utom att det var en aningen kallt, typiskt va?! Just det året jag tog studenten, men det gör egentligen inte så himla mycket, min dag var helt toppen i alla fall, även om jag grät mig igenom en stor del av dagen. Var både tårar av sorg och glädje.

Dessa låtar påminner mig om dagen för ett år sedan



Under mitt första år som "icke skolelev" har jag tillbringat 4 månader i England och London. En tid av blandade känslor, vissa tider hade jag sån grym hemlängtan så det inte var sant. Grät vissa kvällar av saknad av allting som fanns här hemma. Fick besök, och hade det toppen. Då var allting verkligen topptopp! Evelina kom och jag kunde verkligen gråta ut, tack för det min vän ♥ Du kom verkligen lägligt! Jag bersämde mig för att åka hem, ge upp och lämna London. Ett svårt beslut! Men tillslut bestämde jag mig. Tänker ibland på hur det skulle varit om jag varit kvar. Men jag fick fina månader där och läre känna nya vänner, några av dom kommer att bestå! Dom är underbara! Att från början inte känna någon i ett främmande land, det var inte lätt! Men jag kan säga att jag är jätteglad att jag åkte, jag lärde mig verkligen att uppskatta saker och ting. Man kan inte få allting serverat, vill man någonting så måsta man kämpa för det. London kommer alltid att vara speciellt för mig, jag älskar staden och trivs där jättebra. Snart måste jag nog tillbaka igen!

Jag "chillade" hemma några månader innan jag började jobba. Jag måste ha pengar, annars blir jag deppig, så jag började vikariera lite på en skola, och nu känner jag verkligen att det är vad jag vill göra! Det är fantastiskt roligt! Jag tycker man får så mycket tillbaka av alla barn.
Jag har också fått lära känna lilla N, en ursöt liten typ. Hämtar honom två dagar i veckan, blir så glad av honom!
Delat ut lappar för bredbandsbolagaget har jag också gjort. Fick känna på yrket som bredbärare, känder ganska tidigt att det inte är ett yrke för mig, men extra pengar i plånboken vill jag mer än gärna ha, så det är jag glad för!

Detta år har gått otroligt fort. Det har varit ett bra år, men jag har verkligen saknat skolan. Gemenskapen och tryggheten som finns där, att få träffa flera av sina vänner varje dag, det betyder jättemycket, så nu ni 92or, som bara har ett år kvar: TA VARA PÅ ALLT! - Jag lovar, ni kommer sakna det sen!

Nu i höst vet jag inte rikigt vad som händer, men jag är väldigt sugen på att spara pengar till en resa! Vi får se hur det blir, man kan inte alltid ha en plan över livet, det får bli som det blir ibland och komma som det kommer ;)

//Helene

....Och dessa låtar är LONDON för mig, de spelades jämt....


Får nästan ont i magen av att lyssna på dessa, kan inte beskriva hur, för jag vet själv inte.... men magen knyter sig på nått sätt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0