Jobba bör man annars dör man....



Puuh! Igår kan vi snacka jobb. Jobb där jag verkligen jobbade för pengarna, 13.00- 00.00! Jag varken satt en minut eller åt någonting på över 9 timmar! Frukost på morgonen och lite vatten under dagen var det ända som jag fick i mig. Fanns ingen tid och underbemmanade var vi också. Fick springa som en yrhöna mellan macken óch serveringen! Vid tio kom i alla fall mamma och pappa ner med en sallad, då kunde jag sätte mig några minuter och slänga i mig den, sen upp å jobba igen! Slog omsättningsrekord, och det märktes kan jag säga! Det var sjukt mycket folk nere vid båtmacken/serveringen igår! Fast tiden går ju fort och det är ganska kul, men igår var det lite väl mycket folk måste jag säga, man känner liksom att man inte kan ge den service som man vill, fast vad ska man göra? Det är bara att ta det som det är.... Dom flesa har i alla fall förståelse, det känns bra :)

Kom från jobbet vid 00.00, då var det bara hem sminka av mig, duscha (jag var alldelles svettig och hur varm som helst) och sen lägga sig. Hade svårt att somna, men sen kändes det som om att jag vaknade en minut efter att ögonen slocknat. Klockan ringde och det var bara att kliva upp. Jobbade bara mellan 09.45 och 12.15 idag, då det var lugnt, men väldigt varmt. Så kvavt och äckligt! Men vad gör man inte för lite pengar? Kul när lönen kommer. Då säger jag jipppi! ;) Hihihi....

Ska nog ner och ta ett dopp snart, står inte ut här. Senare kommer Sanne också, har inte sett henne på ett tag, så det blir trevligt :) Vi hörs! Puss och ha en fortsatt fin söndag! - H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0