På dopdagen

Lördagen var mysig med besök av kusiner som sov kvar hos oss!! Borde ske oftare tycker i alal fall jag. Ja, juste ja! Sen var det ju min tur att ha "halv åtta hos mig". Är nöjd med vad jag gjorde! Till förtätt blev det en tomatsoppa med mossarella och krutonger. Huvudrätten blev; Spenat, Riccotta och Baconfylld Canneloni på Tomatbädd. Till efterrätt gjorde jag en Apelsinkladdkaka, eller som jag själv kallade det, romersk chokladdröm med vaniljkula. Mums måste jag få säga!!

I söndags var vi på dop i Nacka. Selma skulle döpas, min tremänning/syssling. Hon var såå himla söt och världens snällaste! En riktig liten Semla ;)

Fick samtal igårkväll om jag kunde jobba idag och ja, det måste jag ju göra. Även om jag hade tänkt mig att laga lite kläder osv. Men men.... det ger mig PEEEENGAAR :D!

Gick bra att jobba idag, sov hos farmor och farfar, nära och bra till tåget imorse! Jobbigt bara att tåg är inställda och försenade + även många bussar. Tog mig väl drygt en timme till jobbet, brukar väl annars ta cirka 25 minuter, så hade hyffsat tur ändå :). En liten sjuk sak var att det var - 26.6 grader imorse. Sjukt kallt!

Har i alla fall varit en bra dag. Mötte Daniela på bussen på vägen hem, och är ju som vanligt en glad liten söt prick! Fast nu är jag väldigt trött måste jag säga.

Nu kollar jag på "halv åtta hos mig", har precis tagit en bad och bad = vääldigt sköönt!

//Helene


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0