Helgens bravader

Har väl egentligen inte gjort så mycket denna helg men bra har den varit ändå :D

Lördag: Lise väckte mig vid elva och ville åka till Jakan. Okej tänkte jag, jag vill ju ändå köpa den där kavajen som jag så länge velat ha. Ute höll pappa på att elda upp en massa björkris vi hade och duktiga döttrar han har så hjälpte vi + Love till. Sågade träd och höll på. Inte illa må jag säga ;) Vi kände för att skrunta i Jakan så det gjorde vi. Istället gick vi upp till Hemköp för att köpa indigrienser till våra tårtor som vi skulle göra. Lise gjorde en till Love och jag gjorde en till hela familjen. Bild på dom kommer senare. Dom blev rikigt fina ;) Som jag tidigare har sagt så har vi börjat med "halv åtta hos mig" här hemma och denna lördag var det pappas tur! Min pappa är inte speciellt intresserad av matlagning så vi tyckte att det skulle bli extra kul att se vad han skulle bjuda oss på. Förrätt blev; Landbrödsinbakad svampstyvning med tomatcheese, som han själv kallade det, hhahha! Men det var gott! Huvudrätt blev lassagne, måste säga att det var bland de godaste lassageer som jag någonsin ätit. Asgod! Till efterrätt bjöd han oss på banani ugn med smält choklad och glass. Mums! Vi var nog alla rikigt imponerade av hans matlagning! Sen blev det i alla fall Melodifestival och lite sällskapspel, Alias. Såå kuul!



Söndag: Satte väckerklocka för att åka in till stan. Skulle hem till en familj som jag eventuellt ska vara barnvakt åt. De har en liten son på snart 14 månader som de vill ha hjälp av hämtning på dagis med två dagar i veckan. Var en jättegullig familj med en jättegullig glad liten kille till son! Dom tyckte atallt kändes bra, och det tycker jag med, så nu ska vi höras mer i veckan och se. På fredag ska jag i alla fall tillsammans med mamman hämta den lille killen (pinsamt, men jag kan inte komma iåg vad han heter) på dagiset.

Annars har jag väl inte gjort så mycket mer. Kollat på två Johan Falk filmer och ätit en alla hjärtans dag middag med familjen. Fick en trisslott och sen pengar så att jag ÄNTLIGEN kan köpa den där kavajen på H&M av pappa och mamma. Taack snäll för det!! ♥ Har ju själv inte så mycket pengar så jag bjöd bara min familj på tårtan som jag gjort. Sen talade jag om för dom hur mycket jag älskar dom också. Vilket kanske är det viktigaste!?

Imorgon ska jag till Jakan och kolla på (läs:köpa) den där kavajen. Håll tummarna att den finns kvar :D!

Stort grattis till er som orkade läsa igenom detta lååånga inlägg :D!

//HelenE





Kommentarer
Postat av: Anonym

Helene du är allt bra rolig :))) Tack för jätte fin tårta super god, och som du säger det är inte sakerna som är det viktigaste. pusselipuss

2010-02-16 @ 15:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0