Min helg

Trots att jag var urtrött under min arbetsdag 8-18 i fredags så slutade kvällen med utgång. Vilade en stund när jag kom hem sen var jag "fit-for-fight". Det var jag, Sanne, Lise Amanda, Martina och Josefin. Härliga tjejer! När klockan var 01.20 säger Lise att vi måste hem, att vi måste hinna med sista tåget, 01.43. Det var bara att lägag på ett kol och springa! Lise och Sanne först, sen jag och Amanda efter. Jag tog av mig mina högklackade skor och sprang barfota allt vad jag hade över Stockholms gator + att jag får för mig att springa endast på "ytterfoten", för att jag springer så fult annars -hahah, hade jag velat se ;). HAHA, en annan grej - när vi springer till tåget och är på stationen (som vi förövrigt hann med :D) är det en fullgubbe som knuffar till mig så jag får en rejäl knuff, blev helt chockad, var ju oförberedd. Skum typ alltså!

Igår var vi ute med båten - andra gången denna vecka. Åkte till lagunen för sol och bad. Tjänade pengar av morfar gjorde jag och Lise också. Simmande en rättå lång sträcka- 100,- rikare blev man av det. Lätt förtjänta pengar :D På vägen hem satt jag och mamma fram på båten och lyssnade på musik med vinden i håret, riktigt härligt! Såg på kvällen att jag fått en härlig röd färg i fejjan. Solen tar mer än vad man tror! På kvällen blev kortspel med mamma, sen somande jag som en stock!

Idag var jag, Lise och Love iväg och gick vid ängsjö. Sen blev det IKEA med mamma, moster och kusin- andra gången denna vecka. Blev bara lite småinköp. För min del en plastblomma till rummet, jag kan inte hålla några andra vid liv har jag märkt.
Eftersom min morfar och hans sambo är här från Österrike hade vi middag med kusiner, mormor, morbror, moster osv här idag. Alla vi fem barnbarn fick en stor slant av morfar efter middagen. Dom hade fixat så finurligt, jag fick pengar inlindade runt en sten och blev "stenrik", hahah :D Så i helgen har jag blivit rikare trots ledighet! + att lönen från Åhléns kom i fredags. Är så nöjd satte in över hälften i fonder och på sparkontot :D Ska spara + att jag vill ha pengar i Thailand!

Imorgon är det jobb, men bara mellan 12 och 18, så det känns inte alls jobbigt. Dock är på det skönhet- där känner jag mig verkligen kass, inge vidare kul att inte kunna serva kunderna ordentligt, men jag får göra mitt bästa helt enkelt. Hoppas ni haft en bra helg, Kram - H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0