Till Lise...läs detta!

(Lyssna på denna låt medan du läser)



Lise.
Igår skrev du, den fina tjej som du är och, min, och BARA min syster sånna fina ord på din blogg till mig. Ord som jag verkligen behövde och behöver höra just nu. Just nu tänker jag väldigt mycket på ett speciellt val. Ett beslut. Ett för mig, svårt sådant. En stor anledning till att jag känner som jag känner och att detta val eventuellt är aktuellt är på grund av dig. Jag saknar dig så himla mycket. Jag saknar att sitta i din säng och prata. Prata som systrar. Jag minns för bara något år sedan när du nästan varje natt kom intassanades med ditt täcke och din kudde till mitt rum och frågade om du fick sova hos mig. Jag sa alltid ja, men ibland var jag tveksam. När du sedan slutade komma in så saknade jag det jättemycket istället!
Men i alla fall,  jag sa till mamma att jag nästan trodde att Du tagit hjälp av henne när du skrivit på din blogg.. Något Du inte hade. Jag hade faktikst ingen aning om att det fanns en sådan liten poet i dej Lise. Gullig du är och gulligt skrivet var det. Och hade jag inte åkt hit till London hade jag kanske inte märkt det. För då hade det där inte skrivits. Tänk att man lär sig någonting varje dag.

Du och jag har bråkat en del i våra dagar. Vissa perioder mer än andra. Det vet vi båda två. Vi har sagt dumma saker åt varandra, och kunnat vara riktigt elaka mot varandra. Men jag VET att varken du eller jag menar vad vi sagt. Orden bara kommer när man är arg eller ledsen. Det som är så bra är att vi också kan ha väldigt roligt ihop. Den senare tiden (eller innan jag åkte hit till London) tjaffsade vi knappt. Nu kankse det låter som om att vi mest bråkar, men det gör vi ju abslout inte! Att ha en syster är verkligen så guld värt! Jag skulle inte vilja byta ut dig mot någonting alls, det är du alldeles för bra för! En syster är det bästa man kan ha, det kan ingen säga någonting om! Alla borde få fa en egen syster tycker jag!

Nu när vi är i från varandra, så märks det ännu tydligare vad mycket du betyder för mig (och jag för dig också tror jag). Att vi när vi var hemma och småtjaffsade inte bara struntade i det. Nu önksar jag bara att få träffa dig igen! Jag vet att du finns där, och att vi ses om två månader igen, men den tiden tills dess känns väldigt lång! Hur länge jag än blir kvar här i London så har jag i alla fall lärt mig någonting. Att verkligen ta vara på dom och det man har. Jag kan här längta till att gå ut och kratta på tomten. Vem trodde det? Kratta liksom?! Men allt får en sådan mycket mer betydelse efter en sån här grej som jag gett mig ut på. Sverige är så bra, min syster är så bra, min familj är så bra och mina vänner är så bra!

Lillasyster, jag älskar dig!
Och kom ihåg, att det som inte dödar oss, det gör oss starkare! Vi kommer vara så starka efter det här!

Lots Of Love
Storasyster


 




Jag kan inte säga det för många gånger : Jag älskar dig! Jag älskar dig! JAG ÄLSKAR DIG! JAG SAKNAR DIG! ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men neee va gulligt! Ni är så söta, sötaste systrarna på jorden!! Kram Nathalie.

2009-10-24 @ 13:15:29
Postat av: mamma

Ja ni har verkligen blivit rara med varandra, hur ska detta sluta.

Du ville skypa ikväll men har gått och lagt mig för kvällen. Hörs imorgon kram kram



2009-10-25 @ 21:22:30
Postat av: Caronica

måste bara få fråga vart brunettens klänning är ifrån på första bilden? :)

2009-11-02 @ 16:53:55
URL: http://caronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0