Beslutet

Som jag sagt förut, beslutet är taget! Det här måste ha varit mitt svårast beslut någonsin. Har i och för sig inte tagit speciellt många belut, mer än gymnasievalet och andra "småsaker". För några veckor sedan kände jag bara att jag ville hem, hem, hem! Jag och Camilla hade ett samtal om att jag hade hemlängtan osv. Efter det kändes det mycket bättre, men hemlängtan fanns fortfarande där. Jag har försökt att överväga alla bra och dåliga saker med att åka hem eller inte. Har gråtit och grubblöat över det här den senaste veckan. Ni kanske tycker att det bara är att fatta ett beslut, men jag LOVAR, det var inte lätt. Eller åt minstånde inte lätt för mig! Jag som knappt knappt kan välja glass! Det bästa hade vait om en ängel eller något kom och viskade i mitt öra hur jag skulle göra- jag hatar fatta beslut! Jag hoppas verkligen att det är någonting som jag kommer bli bättre på! Vilket belut jag än skulle ta så kände jag att jag kommer ånga mig, men flera personer har sagt till mig att det inte finns några fel beslut. Det känns så skönt att höra!

Mitt beslut är i alla fall att åka hem. Jag kommer hem till jul. Och stannar. Ska jag vara ärlig så känns det lite sorligt. Jag kommer sakna massa saker här! Mamma sa till mig att London alltid kommer att finnas kvar, och det har hnon ju så rätt i! Camilla har sagt att dom kommer vara kvar, då kan jag hälsa på Tom och Matilda, för dom kommer jag sakna! Även om jag kommer sakna så mycket här, är min "dragningskraft" hem väldigt stor. Pappa tror att jag kommer tycka det är kul hemma i 1,5 månad, sen vill jag tillbaka igen. Han har säkert rätt! Jag önskar att det inte vore så, då har jag ju fattat fel beslut!

Jag åker hem den 18e december. En fredag. Om 51 dagar. Jag har varit här i 80. Det känns som om jag har varit här hur länge som helst, fast ändå inte. Hoppas nu nästan att tiden fram till jul går långsamt. Innan mitt beslut var det helt tvärtom. Jag ville bara spola fram tiden med en gång! Men nu har jag ju bara den här tiden kvar här, jag måste ju ta vara på den. Precis som jag kännt nu ett tag, och som Nathan sa att; Det är bättre om du åker hem om du inte mår bra. Då har du två månader kvar här som du verkligen måste göra någonting av, istället för att bara tänka att om 8 månader åker jag hem igen, guud, så lång tid! et känns så bra, för precis så är det!

Jag vill vara starkare än jag är. Jag är feg o har inget mod alls. Jag vill kunna göra den här typen av saker utan att bara längta hem hela tiden. Jag vill kunna tänka att; det löser sig. Jag vill ha bättre självförtroende. Jag vill sluta ora mig för saker hela tiden. Jag hade velat säga att jag bott i London i nästan ett år. Jag ville känna mig stolt över det jag gjort och jag ville bli bättre på engelska.

Dessa låtar kommer jag alltid att förknippa med min tid i London. Får ta d mig dom hem och sen när jag längtar tillbaka får jag lyssna på dom. Antagligen en dum idé, för detta är låtar som man lätt kan fälla tårar till.


Vill slutligen säga att jag mår bra, men detta har faktisk varit en ganska jobbig tid för mig. Tack alla som stöttat mig, ni kan själva avgöra om ni ska ta åt er eller ej. Ert stöd betyder mycket. Kärlek till er! ♥

Lots Of Love
Helene


Kommentarer
Postat av: evelina

Helene, du har var jättemodig som ens vågade åka!!! Att ha bott i london i ett halvår år och ha tagit hand om TVILLINGAR är också någonting att vara stolt över! Tycker det var jättehäftigt att du faktiskt åkte, helt själv också. Nu är jag bara glad att du kommer hem!!! Jag vill också ro om dig lite ju :) Love u <3

2009-10-28 @ 23:10:32
URL: http://arctaedius.blogg.se/
Postat av: iss

Ja. Håller med Evelina till fullo. Du ska göra precis som du känner och beslutet du tagit är jag sååååå glad över :D



Vi ses snart skruttan! <3

2009-10-28 @ 23:44:11
URL: http://jouper.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh. Är glad över att du äntligen bestämt dig - men tycker det är supertråkigt att du lämnar mig här redan till jul! Helt ensam... nästan ;) Nej men allvarligt, usch vad tråkigt det kommer bli. Nu måste vi helt enkelt hitta på hur mycket saker som helst fram tills dess!! När ska vi se Michael Jacksonbion? Kraaaaaaaaaam.

2009-10-28 @ 23:51:11
URL: http://lillalisailondon.blogg.se/
Postat av: martina

bra och starkt av dig att du har fattat ett beslut!

Jag längtar så mycket till jul, när vi kommer träffas!! och så längtar jag till julafton!

julmaten som mormor gör och markus egna spelregler, jag älskar våran jul! ;)

( Jag, linnea och fredrika kunde inte fått bättre kusiner än dig och lise!!! )

2009-10-29 @ 00:26:23
Postat av: jessica

Jag tycker att du är hur modig som helst som har fattat ett beslut! Och jag tycker att det är helt jättetoppen att du kommer hem igen! Jag bokar flygbiljett i kväll när pappa kommer hem...ska bara kolla tider med dig först!

<3

2009-10-29 @ 09:06:07
Postat av: Fred Flinta

Tja Hölene - feg är du då inte - det är en styrka att prova nya saker, some things you like some thinkt you don´t - no big problem. Ryck upp dig Mackföreståndaren (hur många brudar skulle våga stå själva på en mack ? )Nyfikenhet är en bra egenskap

// Shopp to you drop :-) The Flints

2009-10-29 @ 09:19:52
Postat av: mamma

förlåt om du känner dig pressad, nu har du bestämmt dig, och jag förstår att du grubblar och jag fattar oxå att du vet, att när du kommer hem så måste vissa saker tas tag i. Nu ska allt bara bli kul att få träffa dig i helgen ser jag verkligen fram emot. Har lagt fram punch, wilmas hårdbröd och skärgårdsdoktorn, så nu är det bara att åka.



Ses imorgon



<3 mamma

2009-10-29 @ 09:38:39
Postat av: Anonym

Bra att du foljer ditt hjarta och vad du kanner i magen. Det viktigaste ar ju faktiskt att du gor det som kanns ratt for dig.



Jag forstar dig helt. London ar en extremt svar stad att komma in i och i borjan sa kanns allt bara for stort.



Jag hoppas din tid fram tills du flyttar hem blir toppen, passa pa att njuta av att du faktiskt lever i london.



stor kram.



Linda

2009-10-29 @ 17:16:24
Postat av: Josefin

Vad roligt att du kommer hem :), du ska ju göra precis som du tycker känns bäst!

2009-11-03 @ 20:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0