Tandis

9-10 I morse hade jag tandläkartd, så det blev ingen måndagsmatte idag. Och...jag hade ett hål! Inge vidare bra inte...Har haft ett tidigare och det gör ju så ont att borra!

Jag fick i alla fall skjuts av mamma till skolan, så jag hann till affärsjuridiken, vilket var bra. Hade sedan svenska och internationell ekonomi innan jag slutade. Fick skjuss av Putte hem, och vi var från början 7 i hans lilla bil, innan Johanna och Jessica hoppande av vid Kungsängens station. Hur som helst.... Det var skönt att åka bil både till och från skolan, utan att jag hade egen bil ;)

15,45 åkte jag ner till kallhäll och var jag åter på plats på folktandvården. Denna gången dax för lagning! Blev tandläkaren*2 idag. Inte så valigt kanske? Lagningen gick bra, även om det ilade. Jag kör helst utan bedövning då jag är helt och hållet spruträdd. Det är det sbsolut väsrta jag vet.

Fick idag också ett samtal om framtiden. Receptionisten hos tandläkaren började fråga om mina framtidsplaner. Sa, att jag vill bli lärare osv. Då kom en av patienterna med i konversationen och sa att hon var det och att det var hur bra som helst. Tycker det var kul att dom var intresserade, liksom vi känner ju inte varann. Men ibland är det kul att prata med folk man inte känner så väl. Annars tycker jag vi i Sverige är ganska stela.

Mamma sa någonting om att hjälpa till med maten, så ska väl göra det!

-Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0