Tis ons tor

Jag måste säga att jag haft en bra avslutning på jullovet. Faktiskt.
Tisdagen började med skridskoåkning, men oj vad jag fick ont i fötterna! Grejjen är att det ÄR kul med skridskor, men när det gör så där ont, att man inte kan annat än att sätta sig på isen, är det inte lika kul. Jag önskar att jag hade fötter som inte gjort ont. Vilken lycka!
Duktiga som vi är började jag och pappa sen att rensa upp alla burkar från nyårsafton för att panta dom. Tänk så glad miljön nu blev! Kvällen kom och jag hämtade upp Emilie och Andreas för att åka hemtilldom och kolla på film, P.S. I love you,  som jag fick i julklapp! Den var jättebra! Hur som helst. Meningen var att jag skulle dra mig hemmåt senare, men var så oroligt trött och höll på att somna flera gånger under filmen så jag sov över på soffan ;) Men som alltid när filmer tar slut så blir man piggare och så även jag, i alla fall något. Vet inte hur det började men tror det var genom att jag drog en rolig historia som pappa brukar dra. Så när vi väl börjat så kunde vi helt enkelt int4e sluta. Satt och kollade igenom en massa blondinhistorier på nätet. Jag älskar dom! Sen "din mamma..." också. Den bästa måste ha varit " Din mamma är så gammal att hon lärde Jesus att läsa"... HAHA!
Klockan hann bli halv tre och vi sa god natt! hihi... Tack för en rolig kväll Emilie och Andreas ;)

Osdagen vaknade jag såklrt upp hos Emilie och skyndade mig hem för mamma behövde bilen. Och duktig som jag var pluggade jag en hel del under dagen. Vilket gjorde att jag kände mig duktig. Tyvärr har jag en massa saker som ännu inte är klara för att lämnas in. Det börjar bli mycket nu...
Promenaden jag och Emilie skulle ta blev aldrig av, tyvärr. Men kollade på grammisgalan istället. Håll med mig om att EMD:s låt inte var den bästa?

Torsdagen, som alltså är idag. Första dagen i skolan efter lovet. Alltså tyvärr är inte skolan lika rolig som den en gång varit. Vet ej varför men så segt på något sett. Kankse att jag börjar längta efter studenten på riktigt nu?  Det positiva var att vi jobbade lite med projektet på religionen så vi kunde sluta tidigare. Och eftersom att jag idag hade bil kom jag och Lise hem fort. Så sköönt!
Hemma = Plugg. Jag kan ju inte vara den ändå som säger att när jag kommer hem ska jag plugga gärnet och sen inte uppfylla det?! MEN, jag fick lite gjort! Bara så att ni vet...
Vid halv sju möttes jag, Emilie och Isabelle på hemköp för att dela ut lite undersökningar vi gjort till filosofin, vilket gick sådär :P De flesta var kristna eller trodde inte på någonting alls. Men vi gjorde faktiskt vårt bästa för tillfället, vilket faktiskt är det viktigaste :) Vidae drog vi sen till Francos för att få dom att svara på våra frågor. Slutade med att vi blev bjudna på läsk och bröd med typ ost på och satt sedan å pratade en massa. Vi bestämmde att vi ska dra till Klubbonsdag på onsdag och att få med så många som möjligt. Ibland måste man faktiskt få ha lite vardagskul. Eller hur ?

Ett långt inlägg. Någon som läste hela ? ;P Hihih...

Nu ska jag kolla SATC och sedan sova. Det är en dag imorgon också! Tjing!
/H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0