Studenten

Igår kväll kunde jag bara inte somna, vände och vred mig, men det liksom bara gick inte. Och så börjar jag tänka så där mycket, och på studenten. Tänk., att bara genom ett ord, kan det komma upp så mycket tankar och funderingar.

Det jobbiga med allt kring studenten är, att det är så mycket som ska bli så bra, och har höga förväntningar på sig. Men det är väl klart att studenten har det? Alltså jag menar, inte vill man väl gå och tänka på att det kommer bli så misslyckat? Men trots det, så finns det en massa frågor som kommer upp i mitt huvud.

Hur bra kommer min studenten bli? Tänk om klänningen, på morgonen när jag ska ta på mig den, är helt försvunnen av någon anledning? Kommer vårt flak verkligen att komma? Tänk om regnet bara öser ner så att man inte kan ge sig ut på vägarna överhuvudtaget? Jag kankse vaknar upp och är sjukare än någonsin på självaste studentmorgonen? Eller att alla som ska på min mottagning blir akut sjuka? Kanske grinar jag så mycker av alla känslor, att mitt smink kommer vara över hela ansiktet och ingen känner igen mig när jag springer ut? Kommer jag bryta benet så jag inte kan, som alla andra, stå och hoppa allt vad jag kan på flaket? Tänk om min studentmössa skulle bli felsydd så att jag inte ens får på mig den? Eller att det står Helen Haglund, istället för Helene Hagström? Då är ju inte ens mössan min. Kankse spricker klänningen av allt hoppande att jag kommer stå där på flaket halvt naken? Tänk om någon elak människa vill förstöra allting, så det inte blir någon studenten alls? Något hemskt med nära och kära kanske inträffar, så att jag inte kan vara glad? Någon kanske drogar ner mig, så att jag aldrig kommer minnas någonting av min student? Tårtan jag ska bjuda på, på min mottagning kanske smakar hur illa som helst? Jag kanske försover mig, missar chamangefrukosten och kommer då utspringet redan är över?
Listan kan ju bli hur lång som helst, och studenten kanske inte blir som den dröm man tänkt sig.

Men sen kan ju studenten faktiskt bli så där, helt helt underbar också. Det hoppas och tror jag starkt på!!


 


-För vi har tagit studenten.......!
(inte än Helene, snart så..)


-Helene

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh va roligt att ta studenten! jag har 1,5 år kvar :)

2009-01-15 @ 15:51:03
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Iss

Nu ska vi vara positiva. Det kmr bli hur bra som helst ;) Hahahaha Helenes försvunna klänning, den va kul!

2009-01-15 @ 15:54:47
URL: http://jouper.blogg.se/
Postat av: Fridas fashion & style

Jag vet inte vart mitt Carriehalsband är köpt men jag vet att det finns liknande hos bland annat Bettiesgalleria.com! :)

2009-01-16 @ 14:11:47
URL: http://fridelii.blogg.se/
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

SVAR;

Jag vet! :]

Din blogg är så snyggggggggg :>

2009-01-16 @ 18:58:51
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0