Mina dagar

Tiden går ju så jäkla snabbt, nu är det bara EN vecka kvar till julafton! Det är inte klokt...!

Helgen var iaf bra, kollade Idol och så på fredagen, lördagen åkte jag och Sanne in till stan, blev bara en kortis, då hon skulle plugga till tenta och jag var lite tröttis. Åkte hem till farmor och farfar istället, där jag bakade lite kakor med farmor, sedan somnade jag i deras soffa ett bra tag...! Söndagen, eller Lucia som det faktisk var, hände det inte mycket alls måste jag säga. Pappa och Lise var ju i Björnrike hela helgen, mammam jobbade och jag segade mest... fast det var ganska skönt ändå ;)

Har väl annars inte hänt så mycket i mitt liv. Jag och mamma var på Åhléns i tisdags. De hade öppet för personalen mellan 21.15 och 22.30, så skönt att gå där utan att trängas med en massa andra människor, dessutom får man lite extra rabatter och de bjuder på glögg och pepperkakor...mysigt!

Bakat har jag ju förstås, jag menar jag är ju hemma ganska mycket nu, och när det snart är jul, så blir det lätt att man tar fram olika indigredienser och rör ihop olika sorters julgodis och kakor...! Idag gjorde jag bland annat polksgrisknäck och två olika nallepuh-godis. Blev riktigt gott! Jag, mamma och Lise sprang också över en sväng till Tobias och Arilda idag, de ville ha sällskap med papparkaksbaket! Vi är inte dom som säger nej ;) Jag har till och med hunnit slå in de flesta mina julklappar idag också, något som jag verkligen äääslskar. Att ta fram många olika julpapper, snören, ettiketter, rosetter, band osv, och sedan slå in alltihop. Hur kul som helst enlige mig!

Imorgon har jag ganska fullt upp faktiskt, men med ganska roliga saker. På förmiddagen ska jag slå in julklapparna som jag inte hann idag, sen städa, vilket är mindre kul, men det måste ju göras det med, ska även försöka att hinna baka lite.  Och så ska jag in till stan med Love när han har slutat skolan, sen hem för att köpa gran tillsammans med Lise! Blir nog en bra fredag det... Mina dagar, nu idag och imorgon, känns, ja... ganska, så juliga! Härligt...!
Något jag INTE får glömma imorgon är att ringa ett ganska viktigt samtal, ett jobbsamtal.. Har kanske något på gång... mer om det en annan dag ;)

Måste bara få kommentera snön också, innan jag slutar babbla på. Visst är det myysigt !!! Jag älskar det...! Någon som gjort någon snöängel ännu..? Jag får nog göra det till helgen, men jag, pappa, Tobias och Arilda var iaf ute i snön här om dagen och gjorde oss snölyktor. Mysigt det med ;)!

Hej svejs!
Helene


En bild som inte har med någonting att göra, men den förgyller ju i alla fall lite grann...! ;)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: hihi justeja :D

2009-12-18 @ 23:43:23
URL: http://aaalx.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0