Den traditionella julkuledagen


Idag, eller igår, så hade jag, mamma och Lise vår årliga väljajulkuledag. En dag då vi åker in till Åhléns och får välja en varsin julkula, sen fikar vi tillsammans, kollar lite små stånd, lite affärer osv. En liten traition vi haft sedan länge. Nu längtar jag såå inför att klä granen. Kulorna vi valde i år är väldigt fina! Fast det har dom i och för sig varit varje år :P

Jag såg en jättefin mössa på Indiska idag också, fick pengara av mamam så ska åka in och köpa den någon dag. Varje år under natten mellan den 5e och 6e december kommer Nicolaus, en typ tomte, om man har putsat sina skor. Även detta en liten söt tradition vi haft sedan vi var små. I år höll vi nästan på att glömma det, så att vi fick idag iställer välja en varsin grej  i stan. Taaack snälla mamma, för att du är såå snäll! Eller tack Nicolaus egentligen, det var ju hans idé eftersom att han inte kom eller hur ? :P

Tacka mamma och Lise för en mysig dag kan jag ju i alla fall göra. Tack ♥

Väl hemma hade pappa lagat en god middag, var väldigt hungrig efter en dag på stan så det var mumsigt!

Helene



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0