En aupairs första vecka

Okej, kan ju kanske vara så att ni undrar hur jag mår och hur jag har det här i London. Jag börjar från början och när ni tröttnar på att läsa, kan ni hoppa över en bit. Det låter väl bra, inte sant?

Måndagen den 10e augusti (dagen då mamma och pappa träffades, fast för 20 år sedan) klockan 11.10 gick mitt flyg till London. Hela sommaren har jag trott att jag skulle ha värsta paniken för att åka, men grejen var den, att jag kunde inte förstå det, så det kändes inte så speciellt, jag packade allt och hela familjen åkte till Arlanda, vi lämnade in min 23kilos väska, och hade den andra som handbagage. Gick och köpte några tidningar, en bok, tuggummi, osv. Vi gick bort till gaten, och där, när jag skulle säga hejdå till min fina familj kom verkligen tårarana, mamma fick massa tårara och Lise vasr verkligen ledsen, det var inte alls roligt att se dem så! Ville bara vara kvar i Sverige ett tag till! Sen fick jag ett kort av Lise, där det stod massa fina saker, och sen var det där ett kort från Thailand på oss två. Jättetack för det!  Jag gick iaf vidare, genom kontrollen av sig själv ( vet ej vad det kallas), och vinkade av dem., Usch, jag vill aldrig mer vara med om det!

Jag köpte min ett par paket läkerol och i kön till kassan kände jag hur jag inte kunde hålla mig från tårarna, men liksom stå där i kön och plötsligt bara börja grina kändes lite pinsamt, gjorde allt för allt hålla tillbaka dem och jag lyckades ganska bra :)

På planet började jag läsa min bok som jag fått, sedan tog jag upp kortet från Lise för att läsa det. Det gick inge vidare, läste de fina orden på framsidan då tårarna igen var påväg. Stoppade det i väskan och började med boken igen. Precis innan vi skulle landa tog jag fram det igen, och lyckades läsa det... ÅÅ, min fina syster ♥

En taxi hämtade upp mig och körde mig hem till Familjen, kändes såå skönt att jag träffat dom tidigare, var inte alls så nervös som jag var första gången jag åkte dit i maj.

Nu är det Söndag och veckan har gått väldigt fort, har hunnit med att gå i lite affärer och bekanta mig lite mer med området där jag bor. I September sen kommer Sanna, Fanny och Matilda också (tjejerna jag har haft lite kontakt med nu innan) och det ska bli väldigt roligt, har ju inte så många vänner ännu, men ska kanske träffa två tjejer nu i veckasn som också är aupairer. Det här året bli nog bra, men jag saknar alla där hemma! Och den 18e september kommer mamma, pappa och Lise till mig, det ska bli jättekul!!!

Pratade just med mamma och pappa på skype, dom verkar ha det bra, och det känns skönt!
Nu ska jag väl kolla tv, facebooka eller något. Sitter på i största rummet på Englands finaste hotell, så mig går det ingen nöd på. Beställde just in en ceasarsallad från roomservicen! 

Om ni vill veta vart jag befinner mig, så kolla in här : Chewton Glen

A lots of love
Helene


Kommentarer
Postat av: iss

And I miss you too :/

Kollar in din blogg dagligen, vill ha mer info please :D



Kisses/ i

2009-08-17 @ 13:44:15
URL: http://jouper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0