Jag ska bli bättre

Idag har det regnat här i London, ovanligt tänker ni. Men det är faktiskt andra gången som det regnar sedan jag kom hit, och det var ju faktiskt 2,5 vecka sedan. Hur som helst, vi hade en morgon och förmiddag med lek här hemma, vi lyssnade bl a på lite barnsånger, efter deras lunchsovning, vid ca två tiden såg vädret bättre ut och himlen var blå, så jag tänkte att vi skulle ge oss ut till parken, kan ju vara skönt att komma ut någonting. Jag packade med deras vattenflaskor, kollade så att allt nödvändigt fanns i skötväskan, satte Tom och Matilda i vagnen, öppnade dörren och... det regnade igen ! Kände ingen lust att bara vända om igen, så vi gav oss ut, men jag gick istället till en liten matbutik som heter Londis och köpte mig en flapjak, sen hemigen. Blev en liten tur på ca. en halvtimme.

Vid åttatiden sen åt vi middag, kyckling som jag gjorde, sötpotatis och sallad. Jättegott! Vi pratade om att vi borde införa lära-sig-nya-ord-kvällar. Camilla kom med förslaget att jag vid te x varje middag ska lära mig nya ord, så idag lärde jag mig bla shutter och mantelpice.  Med tanke på att jag inte är skärskilt bra på engelska, så kan det nog vara bra... ;)

Ska kolla Wallader nu, Har sagt det förut, men då har jag fastnat vid datorn...hihi... Nu SKA jag kolla! Och imorgon ska jag köpa en webkamera!

A Lots Of Love

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0