Veckans skiva nummer 2





Idag är det skiva igen! Har precis kollat på veckans avsnitt av Andra Avenyn för att vila lite inför ikväll. Är egentligen inte sugen på någon skiva idag, men vad göra man inte för vänner skull + att jag faktiskt redan köpt biljett. Imorgon är det ju mösspåtagning också, så vill inte vara dundertrött.

Skolan idag gick fort. Äntligen är gruppen i org&led bestämd. Har haft lite ångest för det, då vi bara fick vara tre i grupperna och vi var fyra. Men idag sa Martin att vi kunde vara fyra ändå, så det blir jag, Jessica, Emma och Johanna. Gillar verkligen inte att besämma grupper för det känns som om att man "väljer ut" vem man vill vara med. Usch usch! Tur att Martin är så snäll! Efter skolan gick jag, Isabelle och Jessica förbi ett dagis nära skolan för att fråga om vi får intervjua några av dagisbarnen senare till ett arbete vi håller på med i svenskan. Gulliga små barn det där!

Nu tänkte jag lägga mig ner och läsa lite. Vi ska läsa en valfri bok, också i svenskan och jag har valt boken av Åse av Denise Rudberg. Hennes tidigare böcker var jättebra så hoppas att denna är det med! Har än så länge bara läst fem sidor, så hoppas den inte ska vara utläst snart.

Juste! Måste bara berätta att jag fått mail av aupair-Camilla idag igen. Hon tyckte vi skulle ses i juni då hon är i Sverige. Ojoj, detta är väldigt nervöst och spännande!

Ha de bra, nu ska här läsas!

//Helene


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0