Ojojoj då... här blev det rejält

Först vill jag bara säga att jag bloggar för min egen skull och inte för andras...
och med dessa ord sammanfattar jag de senaste dagarna då jag inte haft någon tid för att blogga.


LÖRDAG:
Åkte in till stan för att möta kusin Linnea, eftersom att det inte blev av på fredagen. Vi kollade runt lite, jag köpte mig ett nytt id-puder, som är superbra, och Linnea en jättemysig kofta på Carlings. Efter ett par timmars "lookande" och "umgåsade" skildes vi åt och åkte hem. Skulle hinna iväg med Sanne till outlet också :) Mamma och pappa hade okcså planer på att åla iväg för att kolla på en lampa, så vi åkte alla tillsammans. Farmor skulle till Ikea och köpa ljus så hon följde med hon med. Blev en riktig familjeshopping! Aja, hur som helst. Jag fick tag i lite julisar, bla eb jättefin sak på Plantagen som både jag och Sanne köpte...Kan tyvärr inte avslöja vad...
Kvällen fördrev vi sedan i mitt rum, jag och Sanne. Jag var tvungen att bestämma mig för vilken lägenhet jag skulle välja, till rättskunskapen och Sanne hjälpte till! :)

SÖNDAG:
Stan igen! Jag och Sanne åkte in för att kolla runt på lite olika saker, och köpte mig bland annat ett fint band till mn blivande klänning. ;) Avbröt shoppandet i snön med en god fika på Wayne´s, bestående av varm choklad och morotstårta. Vi båda var rätt trötta, men gick en snabbis till Åhléns för sanne skulle köpa hårtoning. Sen började Sanne stackars må så himla dåligt... inge vidare kul inte.. men men.. det verkade bli bättre sen och vi kom hem lagom till middagen. Egen pizza! Pappa, Mamma och Farmor skulle gå på bio, Patrik 1,5 och frågade omvi ville följa med. och det vill vi! Lise och Love med... Mysigt mysigt! Tyvärr missade jag ganska mycket på ensam mamma söker, men fick se vilka de valde i alla fall... måste se reprisen på fredag!

MÅNDAG:
Skola. Ganka normal dag, förutom att jag hade utvecklingssamtal, som gick bra :) Kom hem vid fyra halv fem, då skulle Lise och Love gå upp till Hemköp. Lise skulle göra "finmiddag" enligt henne själv. I alla fall så jag följde med och köpte lite olika saker till mitt bak. Gjorde vit saffranstryffel, den blev jättegod! Började sen pyssla lite med Sanne framför brasan i vardagsrummet när hon kom hem. Mysigt! Denna dag, bara, EN måndad till julafton :D

TISDAG:
Slutade tidigt i skolan, och så hade jag bilen. Skönt! Emilie smsade och frågade om jag ville ses, och såklart ville jag det! Möttes upp på outlet och jag köpte en liten julis... Sen åt vi på max, blev ett barnmål, eller vad det heter, för oss båda, med cheesecake till efterrätt :) Åkte vidare till jakobsbergcentrum, för att kolla ännu lite till. Jag hittade fina saker till pappa i julklapp och Emilie till andreas. Och faktiskt köpte vi en julklapp på apoteket också, där Sanne jobbade. Kommer passa perfekt till en speciell sak...
Mötte upp mamma i jakan, mamma och pappa  hade varit på banken, men pappa sprang hem. I alla fall,  vi handlade lite mat, men hade sedan två bilar med oss, så jag sjussade hem Emilie och Andreas :)
Sanne kom hem vid halv sju, sju och då började vi pyssla lite... Sakerna vi gör blir hur fina som helst, så det är kul! Perfekt julklapp !

ONSDAG:
Kände mig inte rikigt 100, så var inte i skolan. Fast jag var tvungen att fixa en grej på banken i Jakan så tog mig dit ändå :) Smet in på apotekt också och köpte strepsils för halsen, och där stod Sanne i kassan :) Stöttde sedan på Emilie, hon kunde inte gå till skolan för att de skulle gå på bio, och hon har fått hjärnskakning, så hon får inte titta på tv. Vi stannade till på Tasty´s, hon skulle äta lunch, men jag tog mig bara en kopp te. Sen följde jag med henne till H&M, men vi var nog båda rätt trötta, kändes det som. Men kul att ses ändå! På vägen hem mötte jag Daniela..hihi, hon är en roligt prick hon ;)
Nu ska jag göra det sista på religionen hade jag tänkt... hoppas att jag idag kommer någon vart..

Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0