Vilket äventyr !

ÅÅ, inte var det kul att ta sig till Kallhäll idag inte! Tänk Helene verkligen kämpa sig igenom en skog för att hinna med bussen !

Mamma hade tagit bilen till k-station så jag var tvungen att ta mig dit för att hämta bilen innan vi skulle till Ikea. Eftersom att det regnade och inte var något skärskillt härligt väder skulle jag ta bussen till station (men gick faktiskt från Kallhäll hem idag iaf). Klockan rusade iväg och jag fick brottom för att hinna till bussen. Kände att jag aldrig kommer hinna ta den riktiga vägen så tog genvägen (vilket det inte vari detta fall) genom skogen. Vägen (stigen) var hal, blöt och mörk, dessutom lutar den ner i ett dike. Liksom ingenting som var bra med den där stigen. Jag kravlade upp på alla fyra för att över huvudtaget komma upp på stigen. En kille springer förbli och glor rejält. Kanske inte så konstigt ?Aja, väl uppe på stigen.  Vad tror ni händer ? Jag halkar såklart...aj aj! Fortsätter, finns ju inte så mycket annat att göra, men måste hålla i mig i grenar och grejjer för att kunna hålla mig kvar på stigen. När jag kommer ut ur skogen, med fläckig jacka och en rosa mössa på sne, står där ett äldre par och en yngre tjej (detaljerat). Gubben säger till mig att; här kommer du från en mörk skogspromenad. Haha, det blev lite pinsamt, men svarade bara att; Ja, det var lite mörkt men trodde inte jag skulle hinna runt annars. Det bästa var i alla fall att jag hann med bussen ;)

Hur som helst, jag mötte upp Sanne på apoteket och vi åkte till Ikea. Var mysigt att gå runt där, det spelades julmusik också. Den första julmusiken är alltid så bra på nått sätt. Hihihi... Men någon storshopping blev det inte i alla fall. Batterier och glödlampor på pappas order och sen ett örngott på mammas. Till mig själv köpte jag ett par jättefina tofflor. Sanne köpte lite annat smått och gått! Sen Ikeapizzqa efter. Det hör nästan till..
Nu får det var nog för idag, men är ledig imorgon...underbaaart!

/Heleneee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0