Usch för dem och en stackare...

Fredag idag.. oj så skönt !


 


Imorse när vi kom med 548 till Kungsängen hände det en massa tokiga saker för främst Sanne. "Gubben" (fast han var snäll och gubbe låter ibland lite som en tjurg sådan) som körde bussen stämplade alldeles fel på Sannes, den 14/12 istället för 14/11 och när hon sedan skulle med tåget fick hon inte åka på det eftersom att det var fel. Jag gick tillbaka till busschaffören och han var vänlig, så han fixade till det. Dock på ett konstigt sätt, men ändå. Sannes hade köpt ett nytt häfte, för det gamla skulle ändå inte räcka in till stan, och det tog jag med mig till gubben och sa att han ändå kunde stämpla allting än gång, så slapp Sanne göra det i spärren sen, och det gjorde han, men lite fel. Han skulle stämla längst ner men gjorde det högtst upp istället, så det hela häftet tog slut med än gång. Lite försikigt frågade jag om han inte stämplade lite väl mycket?. Åååå, neej, sa han, och bankde sig i huvudet.  Jag tyckte lite synd om honom. Kom så hjälper jag er i spärren (vi var på bussen innan) så ni kommer iväg. Men KÄRRINGEN i spärren sa bara att neej,  man får inte åka på så där många stämplar, det där kan jag inte fixa. Vi på SL-kan inte lösa varandras promlem. Men shit, vad är det fär policy? Inte noh med ett nej, hon var otroligt otrevlig också ! ! ! Usch....

Jag tycker det är fruktansvärt när det blir synd om andra människor, vilket i detta fall var "gubben", och man inte kan göra något åt saken. Jag såg ju på "gubben" att han var ledsen för det som hänt. Men sen sa han; Vad kostde remsan? Och han tog upp plånboken och betalde en ny till oss. Jag ville knappt ta emot pengarna han gav, samtidigt som vi inte hade lust att betala en helt ny remsa. Det är för snällt sa vi bara, men han sa att; jag har råd.... Det lät som om han egentligen inte hade så mycket pengar.. åå, usch vad jobbigt det är när spnt här händer ! ! !
Sanne tog sig i alla fall till SL-center och fick där ut en ny remsa, det var ju tur! Men skulle vilja att vi gav den ena till honom, det är ju ändå han som betalat den.
Så dagens, eller till och med veckans ros, går till.... Den otroligt snälla "gubben" som körde 548 idag från Kallhäll till Kungsängen !
Ger även ut en elaking till den otroligt otrevliga kärringen (usch, låter hemskt, men hon var det) som satt i spärren vid Kungsäneg imorse! Tips till dig är att du i fortsättningen ska vara lite trevligare, det lönar sig alltid. ;)

Till SL:  Tycker ni borde ha lite högre krav på de ni anställer, tänk om alla vore som "gubben", det skulle ni nog tjäna på... (har ju varit med om andra MYCKET otrevliga personer inom SL...trist)

Och ja, jag förstår om man inte förstår helaq historien, men är ganska svårt att beskriva den på ett lätt sätt faktiskt...

/Helene


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0