Julen närmar sig...... Jippi!

Ny vecka och ny månad! Skulle gått upp imorse för att se julkalendern, men både jag och Lise försov oss så jag kollade bara lite i bakgrunden medan jag åt en snabb frukost. Nej, den verkar inte vara något vidare rolig. Mer "barnig". Jag anser att kalanern ska vara något för alla, som, Pelle Svenslös, Mysteriet på greveholm, Kaspar i Nudådalen etc.
Aja, hur som helst. Dagen har tillbringats i skolan, men usch så trött jag varit idag. Tur att jag slutade hyffsat tidigt. Hemma ikväll har vi idag bakat pepparkakor och lussebullar och samtidigt lyssnat på julmusik och druckit julmust. Använde oss av resendals ekologiska pepperkaksdag, det blir godast så. Knäckiga och underbart goda. Lussebullarna blev inte dumma de heller...  (Love, vad tycker du gentligen om våra jultraditioner ?)
Dagen har också tillbringst i Lises rum, där Erik var så gullig och hjälpte oss med en sak, som fortfarande är hemlig för mammsen och pappsen, men kanske kan avslöjas senare :) Hur som helst så blev resltatet jättejättefint! Taack så himla himla mycket Erik!!

Helgen har annars varit skön, har fått lite julstämmning på grund av att jag tilbringat den på en julmarknad. HIhih,,,hjälpte mormor på Långnäsgård på Lidingö, där det för övrigt är jättemysigt, med alla hennes saker. Var ju även första advent igår, så snart är det jul...oj, vad jag längtar!

Måste sova nu, men hör av mig imorgon!
/Helene Peppisen Hagström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0