Dagen efter Lucia

Alla vet väl hur an klassisk söndag ser ut ? Seg, ganska dyster, slapp, man tänker att "imorgon är det skola igen", inte gör man så mycket men ändå går degen så snabbt.  Ja, jag tror att flera känner igen sig. MEN, min söndag har faktiskt inte varit så idag. Jag har hunnit med en hel del saker. Sovit ut, pluggat, bakat, slagit in julkpappar och sen sytt! Inte illa pinkat ;) Angående pluggandet så var det svenska, men skulle nog behövt plugga mer än vad jag har gjort. Ska läsa igenom papperna ännu en gång innan jag släcker... Bakandet idag blev tryffel, muskovadotryffel. Jag som älskar tryffel måste säga att den blev riktigt god!
Jag är en sådan människa som älskar att spara julklappsinslagningen till dagen innan julafton, just för att jag tycker det är så himla roligt att slå in dom. I år ska jag jobba så mycket och kommer knappt ha någon tid för det dagen innan, blev därför att jag fick göra det idag. Fast några julklappar har jag sparat + att alla inte är inköpta ännu :)
Så til mitt syande. Klänningen jag tränkt så länge att jag ska sy blev idag sydd, men jag har fuskat lite. Köpte en färdig kjol på Gina som jag bara sydde till en klänning istället. Jag är ju inte den som brukar bli speciellt nöjd med saker och ting, men nu blev jag det! Tur va ?
Slutskrivet för idag! Nu är det svenska som gäller. Tjing!


/H

PS. Glöm inte att det är nya tågtider på tågen från och med idag. Kan vara bra att veta, eftersom att det är måndag imorgon ;) DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0